Merikotka, Viro 2016

Liisni
Registered user
Viestit: 1251
Liittynyt: 13 Huhti 2016 20:18
7
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liisni »

Psssst, Iidu, ja siis kylhän me kaik 'käydään looduksella' ...sielt just MÄ toin tiedon kameran avautumisesta tänne - eilen. Eikä kukaan mua huamaa ollenkaan :( Ei sais klikkiytyä kuten näissä monissa lintuosioissa on käynyt, mm. kauheeta toistens kiittelyä?? - (Mun ajatusta nyt tää...)
Iidukka
Registered user
Viestit: 362
Liittynyt: 19 Touko 2016 13:44
7

Viesti Kirjoittaja Iidukka »

Pesällälentäjä kirjoitti:Psssst, Iidu, ja siis kylhän me kaik 'käydään looduksella' ...sielt just MÄ toin tiedon kameran avautumisesta tänne - eilen. Eikä kukaan mua huamaa ollenkaan :( Ei sais klikkiytyä kuten näissä monissa lintuosioissa on käynyt, mm. kauheeta toistens kiittelyä?? - (Mun ajatusta nyt tää...)
:chat: . . . :whistling: :hanger2:
Anneliisa
Registered user
Viestit: 1955
Liittynyt: 19 Kesä 2016 12:16
7

Viesti Kirjoittaja Anneliisa »

Sorry Pesällälentäjä omasta puolestani! Kun näin, että tällä sivulla oli aktiviteettiä tulin katsomaan mitä kommentoitu. Retari oli sivun alussa kertonut, että kamera taas toiminnassa. Enpä tsekannut edellistä sivua, josta olisi selvinnyt, että sinä jo asiasta infosit. :pussipaa:
Liisni
Registered user
Viestit: 1251
Liittynyt: 13 Huhti 2016 20:18
7
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liisni »

Ok. Ok. :)
Ja, vaan mun ajatus yleensä tällä suomenkielisellä puolella, että tarttis kai kommentoida
ihan kaikille seuraajille, lintumaailmaa rakastaville, ottaa huomioon koko yleisö,
myös ne jotka eivät ole kirjautuneita. (?)

- - -

'amen' kirjauksista siirrän tähän tiedot, että

Kamera meni pois päältä 28.7. klo 14.05 .
Kamera alkoi toimia jälleen 4.8. klo 10.23 .


Ja ihan omalla laskupäälläni se tekee
me kaikki seuraajat oltiin ilman tätä kameraa 7 vrk !
Hups, ja vieroitustahan se teetti, juu.

:smilie_wet_150: :chat: :hearts:
Retari
Registered user
Viestit: 86
Liittynyt: 22 Kesä 2016 04:19
7

Viesti Kirjoittaja Retari »

Meikäläinen "vahtii" myös kalasääksien ja mustahaikaran pesää ja joka kerta olen käynyt katsomassa myös kotkaperheen kuulumisia! En ollut looduksella tai täällä foorumilla vielä tekstejä lukemassa käynyt kun ilokseni huomasin merikotkien kotipuun taas näkyvän ja halusin sen ilmoittaa ~ en hurmokseltani huomannut, että tieto oli jo kerrottu.................... :wassat:
Avatar
Teppana
Registered user
Viestit: 8515
Liittynyt: 02 Loka 2009 10:45
14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Pesällälentäjä kirjoitti:Psssst, Iidu, ja siis kylhän me kaik 'käydään looduksella' ...sielt just MÄ toin tiedon kameran avautumisesta tänne - eilen. Eikä kukaan mua huamaa ollenkaan :( Ei sais klikkiytyä kuten näissä monissa lintuosioissa on käynyt, mm. kauheeta toistens kiittelyä?? - (Mun ajatusta nyt tää...)
Pesällälentäjä hyvä ajatus sulla, samaa mieltä minäkin
:think:
- Aikainen lintu madon nappaa -
Tupuna
Registered user
Viestit: 99
Liittynyt: 15 Heinä 2016 21:55
7

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

MAHTAVAA :greenstars: , että pääsemme vielä seuraamaan tämän mieliinpainuvimman puun :treehug: ympäristön elämää rakkaan kotkaperheen keskusteluja kuunnellen. Lisäksi kaikki muut äänet mitä kuulemme ja maisema AAH..... Kauneus ja rauha.. Toivon myös, että edes vilauksen näkisimme tai vähän enemmänkin sydämenvaltaajista :hearts: jonakin yllättävänä hetkenä. Seuraillaan.....
Tupuna
Registered user
Viestit: 99
Liittynyt: 15 Heinä 2016 21:55
7

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Niin, Pesällälentäjän ajatus oli oivaltava... ;) Vähän olen samaa mieltä (klikkiytyminen, "liiallinen" kiittely, vaikka kyllä itsekin olen niin tehnyt, kun ajattelin, että on kohtelias tapa täällä). Näitä lintusivuja todellakin seuraa hyvin moni ei-kirjautunutkin, niin minäkin tein ennen. Niin teen nytkin ja kommentoin aika harvoin. Ei kyllä tarvitsekkaan, joku aina heittänyt sen kommentin/ajatuksen minkä ehken itsekin olisin tuonut esille... Lintuja rakastavia, hyviä ihmisiä täällä pyörii, siispä jatketaan jutustelua kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan :hearts: Ja nyt kuuntelemaan josko kullannuput keskustelisivat lähistöllä :D
Liisni
Registered user
Viestit: 1251
Liittynyt: 13 Huhti 2016 20:18
7
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liisni »

Ouh, ihan sanon, anteeksi rakkaat netti-linnunpesien ja netti-lintujen (Oikeita Eläviä Lintuja!) elämää antaumuksellisella herkkyydellä seuraavaiset, minun herkkähipiäisyyteni... :flowers: Se siitä.
- Mutta jos analysoin, niin olin niii-in innoissani kun LK:n kautta huomasin, että kamera toimii taas, että tukka putkella juoksin tänne Suomen sivuillemme tiedottamaan, täynnä ihastuksen ja ilon tunnetta! Sehän tässä jänskää onkin, tämä tunteiden kauttakin ottaminen tämäkin kotkaperhe ja nyt siltä jäänyt - pelkkä puu !
Onhan moni kertonut menettäneensä yöunet, jos jollakin vaan pesällä joku lapsista vaikka voi huonosti (sillei mulle ei kuit. ole käynyt). Mutta, kun Anna keväällä pikku untuvapalleroineen illalla peittyi lumeen, niin silloin mä heräsin klo 5 katsomaan, elävätkö lapset vielä!

Kuvaisin eilisiä tunteitani vähän samoilla fiiliksillä, siis sitä kun tulin tänne "tiedottamaan",
kuin lainaan nyt sanoja Retarilta "ilokseni huomasin" (kamera toimii), "en hurmokseltani huomannut" (että Pesällälentäjä edellisellä sivulla jo oli kertoillut ja yrittänyt jakaa myös hänen ihastustaan). Ja Anneliisa 'nähtyään aktiviteettia' tällä sivustolla ei innoissaan edes tajunnut lukea, oliko hänelle uusia kirjoituksia yleensäkin.
- Kaikki hyvin. Tarkkailut jatkuu. :wave:
Ainakin me tiedetään, miten tärkeää tämä asioiden jakaminen meille kaikille on. :chat:
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Kyllä näitä sivuja seurataan todella paljon myös ei - kirjautuneena , niinkuin olen monelta taholta kuullut. Itse en käy ollenkaan muilla asiaan liittyvillä sivuilla - siis en " looduksella"kaan - vaan seuraan ainoastaan näitä sivuja täällä.
Ajattelisin , että on kohteliasta huomioida joskus , jos on saatu jotain tärkeätä tiedoksi ja nähty vaivaa jonkun asian selvittämiseksi. Ja jo se , että saadaan seurata näitä luonnonnäytelmiä livenä on upea asia ! Silloin kiitoskin on paikallaan. Mutta kohtuus kaikessa - kultainen keskitie on varmasti paras tässäkin.
Tupunan sanoin : " jatketaan jutustelua kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan " ! :D
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
Iidukka
Registered user
Viestit: 362
Liittynyt: 19 Touko 2016 13:44
7

Viesti Kirjoittaja Iidukka »

:headroll: Kaikille :hearts: :hearts: :chat: . :flowers:

:4U: . :smiley3932:
Liisni
Registered user
Viestit: 1251
Liittynyt: 13 Huhti 2016 20:18
7
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liisni »

Siinäpä on, just edellä klo 19.10, kuvaavia kuvituksia :cg2: :cb:
Kaikki piristää ja ilahduttaa.

Nyt kameran kuva on selkeä ja ilma tyyni.
Linnut yleisesti melko hiljaisia. Variksien kraakuntaa välillä.
- Äskettäin kuultu muutamia kertoja kolmen kaakatuksen sarjaa kotkalapsia!
Tallella ja reviirillään kotkamme ovat, se mukavaa. :mademyday:
Retari
Registered user
Viestit: 86
Liittynyt: 22 Kesä 2016 04:19
7

Viesti Kirjoittaja Retari »

7-uutisissa kerrottiin, että Suomessa merikotkien kanta on kasvanut ja tänä vuonna on nelisen sataa poikasta! Jos näin hyvin jatkuu kohta lintu ei ole uhanalaisten eläimien joukossa. Tuttavan kanssa tänään keskustelimme merikotkista ja hän sanoi, että lintu on arka, huomaamaton. Kyllä kuulkaa meikäläistä nauratti kun näin silmissäni Taibu-neidon kotipuun oksalla ruokaa pyytämässä!!! Itselläni ei ole muuta live-kokemusta merikotkista kuin tämä Annan, Ukun perhe. Toki dokumentteja olen katsonut mutta nehän eivät todellakaan ole vastanneet tämän kevään/alkukesän kokemusta!!!
Mielestäni perhe on melkoisen äänekäs ja helposti havaittavissa, siis ainakin äänten perusteella!!! :happyg: :happyb:
Avatar
Murri
Registered user
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Helmi 2016 19:42
8

Viesti Kirjoittaja Murri »

Rumpubasson jytke kuuluu jostakin, lie tämä tapahtuma: Blues-festivaali “Augustibluus?
Kotkalapset kuuntelee mekkalaa varmaan "mielissään" :roll:
Klo 23.00 pitäisi hiljentyä, onneksi.
Liisni
Registered user
Viestit: 1251
Liittynyt: 13 Huhti 2016 20:18
7
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liisni »

Ja meidän kaikkien niin kiva suoratoisto-nettistriimi-kuva näyttää ja antaa kuulua:

Tyyntä. Kaunista vihreää. Vesisade ropsaa. Pilvien välissä kirkasta.
Kummallista kohinaa. Lehmää.
Kolmen sarjan kotkankraakuntoja tasaisin väliajoin :bird: ,
piilossapa vain nuo ystävämme ovat.
Pikkulintujen laulunluritussarjoja lähellä innokkaasti konsertoiden.
Myös huhuilu-linnun kuulutuksia, kauempaa.
- Aivan hurmaava äänimaailma nyt just on niin virkeänä!
:tired:
Lukittu