Tornipöllö - A Lost Gardens of Heligan, Cornwall, UK

Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Pikkupöllöt rengastettiin 11. tätä kuuta - sieltä oheinen kuva.
Kuva

Vanhimman pöllön arvellaan piakkoin olevan valmis lentämään - heti kun siivet ja jalkojen lihakset ovat kehittyneet.



Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Kuva

Olisiko tässä peräti pienin, kun on niin pöyheä vielä. Tullut nauttimaan paistinsa yksityiseen rauhaan.. ovensuulla yksi sisaruksista anelee päästä jaolle.
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Mimmu kirjoitti:Höh! Taas kaikki kolme nurkan takana. Yhden pää vilahti äsken! Niitäpä on vaikea tavoittaa. Ehkäpä myöhemmin ilmestyvät toiseen kameraan ruokaa odottelemaan.
Hei Mimmu, nyt ovat enemmän esillä - parhaiten olen päässyt pikkupöllösiä näkemään aamulla ja tietty puolenyön aikoihin. :owl: :owl: :owl:
Mimmu
Registered user
Viestit: 12411
Liittynyt: 24 Syys 2009 20:40
14
Paikkakunta: Oulu, Finland

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Heliganin nuorin? pöllö on viettänyt päivänsä pesässä, mutta nyt venyttelee pesän edessä. Nämä pöllöt ovat jotenkin sopusuhtaisempia ja pyörempiä kuin USA:n pöllö. On ihan lelun näköisiä. Haukotuttaa aivan kamalasti! Vanhempia pieniä ei ole näkynyt!
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Heliganin nuorin, todennäköisesti. :) Vanhempia sisaruksia olen nähnyt yhä harvemmin - lienevät isänsä saalistusopissa kenttäharjoituksissa. ;)

Taitavat nämä olla jonkun verran erilaisia kuin USAn tornipöllöt. - Alalajejakin tornipöllöllä 30 paikkeilla :slap: Kovin pieniltä näyttävät tuolla ylempänä olevassa rengastuksen jälkeen otetussa kuvassa.

Äsken olin tosi iloinen nähtyäni nuorimman saavan emoltaan paistin. Paisti taisi olla vähän liika muheva tälle pikku pöllölle, ei oikein saanut hyvää otetta siitä, voidakseen pistää sen suustaan alas. Lopulta sitten sinne meni, ja hyvää oli. - Niin usein olen sen nähnyt vaikka kuinka kauan pyytävän, eikä paistia ole vaan kuulunut. Kyllähän niitä tietty tulee, eivätkä kaikki yöt ole yhtä hyviä saalistukseen (esim. sadesää).

Kuva
Mimmu
Registered user
Viestit: 12411
Liittynyt: 24 Syys 2009 20:40
14
Paikkakunta: Oulu, Finland

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Ylimmässä Heliganin kamerassa on pääskysen pesä. Siellä on ainakin 3 poikasta. Kuva on terävä!
Mimmu
Registered user
Viestit: 12411
Liittynyt: 24 Syys 2009 20:40
14
Paikkakunta: Oulu, Finland

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Pienin on pesän katolla, mutta paisti ei ole tavanomainen. Onko se lintu? Ainakin kauan pyöritteli sitä, ennen kuin alkoi syödä!
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Täällä emot kasvattivat kolme poikasta lentokykyisiksi.

Nyt naaras on nähty jo jonkin aikaa pesäalueella. Eilen illalla molemmat emot (?) pesäaukon ulkopuolella.

Kuva

Kuva
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

:smilie_wet_150:

Barn Owl story 2011 / Heligan Wild :owl: :owl:


Kuva
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »




Kuva alkuperäisessä yhteydessään : http://www.heliganwild.com/videos?page=3
Lukittu