Jukka-sääksen kevätmuutto 2011

Avatar
Kaari
Registered user
Viestit: 957
Liittynyt: 05 Loka 2009 15:01
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Kaari »

Jukka varmaan kiirehtii Puolaan, siellähän se viime vuonna tankkasi ja lepäili niillä kala-altailla.

Onko sinulla tantta suora yhteys Jukkaan minulla ei vielä näy paikannusta 86, se ei kyllä todista mitään
:think:
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Kaari kirjoitti:Jukka varmaan kiirehtii Puolaan, siellähän se viime vuonna tankkasi ja lepäili niillä kala-altailla.

Onko sinulla tantta suora yhteys Jukkaan minulla ei vielä näy paikannusta 86, se ei kyllä todista mitään
:think:
Olishan se super upeeta, jos olisi suora yhteys :interview: mutta kyllä mä ihan GoogleEarthista tuon kartanpalan nappasin. Mutta tuli mieleen, menetkö GoogleEarthiin "suoraan" vai Jukan päivityssivujen kautta? (mä menen sieltä Luonnontieteellisen kautta)
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
Kaari
Registered user
Viestit: 957
Liittynyt: 05 Loka 2009 15:01
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Kaari »

:smilie_wet_150: Kiitos tantta ! Nyt minulle selvisi taas yksi umpisolmu ja Jukan reittikin näkyy pitemmälle ihan oikein.
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Jukka taitaakin olla pidemmällä jo

9.4.
Jukka eteni päivän aikana 275 km kohti pohjoista ja jäi yöksi Pohjois-Kroatiaan Unkarin rajan tuntumaan.

10.–11.4.
Toistaiseksi ei paikannuksia.

12.4.
Toistaiseksi ei GPS-paikannuksia. Epätarkkojen Doppler-paikannusten mukaan Jukka oli Unkarissa, Balaton-järven pohjoispuolella. (Kyseisiä paikannuksia ei ole merkitty oheisille kartoille.)

Teksti: Pertti Saurola, kuvat: Hannu Vainiopekka | Julkaistu 2009-09-29, muokattu 2011-04-13
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Kuva

Etenee edelleen, mutta nyt ei ole kirinyt :fi: :eagle:
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
prinla
Registered user
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Loka 2009 14:24
14
Paikkakunta: Päijät-Häme, Suomi

Viesti Kirjoittaja prinla »

Olin juuri laittamassa tänne tietoa, että Jukka on ollut 13.4. klo 22 Slovakiassa, mutta huomasin, että tantta ehti ensin. Viime vuonna oli suunnilleen samoilla tienoilla jo 8.4.
Jollei hyppää lentokoneen siivelle, ei taida ehtiä kotiin huomiseksi, joten ei osune kohdalleen sääksifanin, Kaarin tai minun arvaukseni. :ifly:
Kun lopetat kuun tavoittelun taivaalta,putoavat tähdet syliisi.
Avatar
Kaari
Registered user
Viestit: 957
Liittynyt: 05 Loka 2009 15:01
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Kaari »

:eagle:
Jukalla on vielä matkaa noin 1300 km, linnuntietä ;) tuosta 13.4.paikannuksesta, (jos muuten mittasin oikein) ja se on lentänyt siitä jo 2,5 vuorokautta, tai sitten ei ! Voihan Jukka tankata ja huilata ja sitten ottaa vaikka loppukirin. Sääksethän yllättävät aina ! Sitä odotellen.... :smilie_wet_150:
Avatar
Control
Registered user
Viestit: 1154
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:03
14

Viesti Kirjoittaja Control »

Jukka on siis ylittänyt Puolan rajan.

Kuva

Vuosi sitten Jukka oli tähän aikaan Vanajanselällä. Ero viime vuoteen nähden on Kaarin mainitsema n.1300 km.
Mietin itsekin että, mihin katosi kirivaihde, vai oliko viime vuonna tuuli myötäinen loppuosuuksilla? :think:
Avatar
robbo
Registered user
Viestit: 223
Liittynyt: 19 Huhti 2010 15:27
13

Viesti Kirjoittaja robbo »

Just thought I would mention that the Estonian Osprey Erika made it home on April the 12th :D


:eagle:
Avatar
Veera
Registered user
Viestit: 274
Liittynyt: 24 Syys 2009 08:21
14

Viesti Kirjoittaja Veera »

Moro! Tietääkö kukaan onko Jukka oikeasti jo Suomessa? Sain sellaisen tiedon, mutta mun onneton koneeni ei sitä tietoa kerro :tired: Onhan tää loppumatka kestänyt aika kauan, varsinkin kun viime syksynäkään Jukka ei levännyt kun sen muutaman päivän Kroatiassa. Menomatka sitten menikin ihan maisemien katselun merkeissä :).
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen.
Avatar
Kaari
Registered user
Viestit: 957
Liittynyt: 05 Loka 2009 15:01
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Kaari »

:eagle:

Mahdotontahan se ei olisi Veera, onhan viimeisimmästä paikannuksesta (15.4) kulunut yli kolme vrk ja matkaa on alle 1300 km.
Jukkahan lensi tuolla Välimeren ylityksen yhteydessä 21 tunnin aikana 775 km. mutta missä ovat paikannukset?
Ei kerro minunkaan koneeni, siis odottelemme .... maltillisesti.
Avatar
Molly
Registered user
Viestit: 5111
Liittynyt: 27 Syys 2009 21:09
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Molly »

Tuli sitten uusia paikannuksia kartalle :ornithologist: Syystä tai toisesta Jukan eteneminen on hitaampaa kuin vuosi sitten :puzzled:

Kuva

Kuva
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Kiitos päivitystiedoista, Molly. Juu hitaasti kiiruhtaa Puolassa
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
tantta
Registered user
Viestit: 1919
Liittynyt: 28 Syys 2009 12:50
14
Paikkakunta: Kanta-Häme, Suomi, Finland

Viesti Kirjoittaja tantta »

Lähellä Latvian rajaa
Kuva
"To do is to be"-Socrates
"To be is to do"-Plato
"Do be do be do"-Frank Sinatra
Avatar
Kaari
Registered user
Viestit: 957
Liittynyt: 05 Loka 2009 15:01
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Kaari »

Kiitos päivitystiedoista Molly ja tantta. Jukka tulee hitaasti kiiruhtaen, onkohan tuuli tai muita ongelmia, varmaan :think:
Lukittu