Linnansaari, Rantasalmi, Finland 2022

Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

Niin tuosta vielä, @Ranstakka, että on kyllä puute, ettei WWF:llä ole mitään chatti-mahdollisuutta. Mutta jos sellaisen ylläpitämiseen olisikin resursseja, niin tulisiko siitä liian suuren joukon kanava? Tämä on niin paljon kivempi, kun mittakaava on pienempi kuin Youtubessa. Ja Youtuben sääksilive on... no, lopetin sen seuraamisen aika pian. Mutta jos tämä kanava oli tarkoitettu nimenomaan asiantuntijoiden tiedonvaihtoon, niin toki sääntöjä voi kiristää ja meikäläinen voi poistua vähin äänin. FB on liian iso, käyn siellä joskus, mutten ole varsinainen harrastaja, niin en halua seurata kaikkia pesiä ja kotkia ja kaikenmaailman albatrosseja Amerikassa. Pesäkohtainen kanava on kiva!

Kas, Risulinnan pesueissa käytiin juuri tästä asiasta keskustelua, 1.9. klo 17:33 päivityksen keskustelussa. Keskustelu itsessään oli jo puheenvuoro sen puolesta, että ei ehkä chattiä tälle pesälle... Sävy menee hyvin pian niin epäkohteliaaksi ja ohi aiheen noilla isoilla foorumeilla..

Ehkä @marksaa kommentoi, moderaattorina?
Ranstakka
Registered user
Viestit: 162
Liittynyt: 02 Elo 2021 15:18
2
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Ranstakka »

@sääksiseuraaja En minäkään kaipaa chattia, koska siellä on liikaa porukkaa. En ole facessakaan suunnilleen samasta syystä. Talvella hypin parilla kotkan ja yhdellä muuttohaukan pesällä, kun kotimaassa oli hiljaista. Jos tälle foorumille saavat kirjoittaa vain asiantuntijat ja hyvät havainnoitsijat, en millään mitalla kuulu joukkoon.
palosal
Registered user
Viestit: 420
Liittynyt: 11 Syys 2019 13:39
4
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja palosal »

Minua on täällä joskus mietityttänyt, kun olen kysynyt jotakin eikä kukaan vastaa. Silloin tulee tietenkin mieleen, että minun jutut eivät kiinnosta asiantuntijoita. Noissa poikasten tunnistuksissa teen paljon työtä ihan kuoriutumisesta isoksi asti, joten niissä en aina malta olla oikaisematta. Asiantuntija en ole minäkään, mutta jotenkin nämä sääkset sielua koskettavat. Niiden seuraaminen on antanut myös voimaa tämän sekavan maailman ajan keskellä :D
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

***
Morjens, pitkästä aikaa ennätin tulla tälle pesälle, jota on todella mukava seurata. Muutama sananen siis ...
Täällähän on useampi asiantuntija ja postaukset ovat uskottavia.
Se, että tunnistattekin - kuka - kuka on, on jo todellista asiaan paneutumista, arvostan.

Täällähän WWF:n asiantuntijaa ei ole meidän apuna, en tiedä onko meil ollut tarvettakaan.
***
Satakunnan sääkset chatissä on muutama, jakoavaimella tunnistettava, joka avustaa tunnistamisissa ja muissakin asioissa, kun tosinopeet kirjoittajat ovat sinne hökäisseet omia arvioitaan.
***
Facebookilla on omat sääntönsä, joihin en puutu, koska jokainen, joka ko alustalle jotain laittaa, vastaa siitä itse.
Alkuun olin tukka pystyssä, kun aloin seurata, joskus jotain. Muutaman kerran (5 -6 kertaa) olen mennyt kirjoittamaan ja korjaamaan asiavirheen.
Kiitos seuraajat näin me mennään ja ollaan WWF:lle kiitollisia, et ollaan etuoikeutettuja, kun on mahdollista seurata tätä pesää.
Kiitos luotio.fi/ylläpitäjä
Pb
Untuvikko
Registered user
Viestit: 1112
Liittynyt: 08 Touko 2014 09:58
9

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

07.16.16...pesään laskeutui renkaaton kesällinen jonka pesälleen edellä ennättänyt poikanen karkotti tomerasti...
Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

palosal kirjoitti: 02 Syys 2022 23:24 Minua on täällä joskus mietityttänyt, kun olen kysynyt jotakin eikä kukaan vastaa. Silloin tulee tietenkin mieleen, että minun jutut eivät kiinnosta asiantuntijoita. Noissa poikasten tunnistuksissa teen paljon työtä ihan kuoriutumisesta isoksi asti, joten niissä en aina malta olla oikaisematta. Asiantuntija en ole minäkään, mutta jotenkin nämä sääkset sielua koskettavat. Niiden seuraaminen on antanut myös voimaa tämän sekavan maailman ajan keskellä :D
Palosal on ihan mahtavaa että autat tunnistamisessa! Se on välillä tosi vaikeaa, ja arvostan kovasti oikaisujasi! Niissä ei ole mitään nenäkästä, vaan niistä näkyy, että haluat auttaa tunnistamisessa! Se, ettei kysymyksiin reagoida, saattaa johtua monesta syystä. Kaikki saattavat olla niin tohkeissaan laittamaan omaa postaustaan, ettei tule luetuksi muiden juttuja. Tai asiantuntijoita ei kuitenkaan ehkä pyöri täällä yhtenään. Jollei tiedä jotain asiaa varmasti, ei ehkä halua lähteä arvailemaan. Itseäni hieman ujostuttaa ylipäätään kysyä mitään, kun ei ole ensin perehtynyt asioihin. Ajatuksella "pitäisköhän lukea ensin muutama opus". Mutta silti tekee mieli kysellä ja ihmetellä ääneen. Kun tietää, että joku toinen ehkä tietää jo tuon asian, ja miksipä ei jakaisi tietoaan.
palosal
Registered user
Viestit: 420
Liittynyt: 11 Syys 2019 13:39
4
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja palosal »

:loveshower: Kiitos @marksaa vastauksestasi!
08:27 Koirasemo toi päättömän lahnan Kakkoselle :D .
Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

Oltiin taas palosalin kanssa yhtaikaa asialla... vastasin juuri marksaan kommenttiin, ja se katosi; sama on käynyt ennenkin. Ehkä tämä tekniikka täällä pitää meidät aisoissa, kun ei langoille mahdu kahta yhtaikaa! :lol:
(Yritän uudelleen.)
Viimeksi muokannut Sääksiseuraaja, 03 Syys 2022 08:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

marksaa kirjoitti: 03 Syys 2022 07:22 ***
Morjens, pitkästä aikaa ennätin tulla tälle pesälle, jota on todella mukava seurata. Muutama sananen siis ...
Täällähän on useampi asiantuntija ja postaukset ovat uskottavia.
Se, että tunnistattekin - kuka - kuka on, on jo todellista asiaan paneutumista, arvostan.

Täällähän WWF:n asiantuntijaa ei ole meidän apuna, en tiedä onko meil ollut tarvettakaan.
***
Satakunnan sääkset chatissä on muutama, jakoavaimella tunnistettava, joka avustaa tunnistamisissa ja muissakin asioissa, kun tosinopeet kirjoittajat ovat sinne hökäisseet omia arvioitaan.
***
Facebookilla on omat sääntönsä, joihin en puutu, koska jokainen, joka ko alustalle jotain laittaa, vastaa siitä itse.
Alkuun olin tukka pystyssä, kun aloin seurata, joskus jotain. Muutaman kerran (5 -6 kertaa) olen mennyt kirjoittamaan ja korjaamaan asiavirheen.
Kiitos seuraajat näin me mennään ja ollaan WWF:lle kiitollisia, et ollaan etuoikeutettuja, kun on mahdollista seurata tätä pesää.
Kiitos luotio.fi/ylläpitäjä
Pb
Kiitos @marksaa vastauksestasi! :stars: Tulkitsen niin, että me maallikkoseuraajat voimme edelleen jatkaa täällä keskusteluamme. Mutta yritämme pitää sen aisoissa! JOS täältä halutaan poimia jotain tietoja, niin kertokaa ja toppuutelkaa meitä sitten. Mutta siihen on varmaan parempia tapoja - tosin työläitä, kuten esim. Luomuksen sivu, johon kerätään pesimätiedot kalasaalishavaintoineen lämpötiloineen.
Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

Untuvikko kirjoitti: 03 Syys 2022 07:52 07.16.16...pesään laskeutui renkaaton kesällinen jonka pesälleen edellä ennättänyt poikanen karkotti tomerasti...
Kylläpä Kakkosesta on tullut tomera emäntä taloon! :D Kun muistaa, miten vetäytyvä ja väistelevä poikanen se oli kahden muun mittelöidessä ruoasta.
Sääksiseuraaja
Registered user
Viestit: 288
Liittynyt: 19 Huhti 2022 10:15
1

Viesti Kirjoittaja Sääksiseuraaja »

8:27:05 koirasemo tuo :fish2: Kakkoselle, joka ei meinaa malttaa syödä uhoamiseltaan... :roll:
9:04:10 poistuu loppukalan kanssa. Kaipa tuokin on harjoittelua kalastusta varten, kalan kanssa lentäminen.
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

***
Kysymys
Sääksiseuraajalle
Mistä sait mielipiteen, että tämä kanava oli tarkoitettu nimenomaan asiantuntijoiden tiedonvaihtoon?
palosal
Registered user
Viestit: 420
Liittynyt: 11 Syys 2019 13:39
4
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja palosal »

@marksaa :chat: Vastaan, vaikka minulta ei kysytty. Myöskin minulla on joskus tunne, onko tämä foorumi tarkoitettu minunlaiselleni ja saako täällä olla ihan niin aktiivinen? Eikä siinä ole takana muuta kuin se, että tämä on niin erilainen kuin fb ja chatit. Siis parempi :D Kiitos sinulle hyvästä moderoinnista ja kiitos myös ylläpitäjälle!
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

palosal kirjoitti: 03 Syys 2022 14:22 @marksaa :chat: Vastaan, vaikka minulta ei kysytty. Myöskin minulla on joskus tunne, onko tämä foorumi tarkoitettu minunlaiselleni ja saako täällä olla ihan niin aktiivinen? Eikä siinä ole takana muuta kuin se, että tämä on niin erilainen kuin fb ja chatit. Siis parempi :D Kiitos sinulle hyvästä moderoinnista ja kiitos myös ylläpitäjälle!
Onko joku täällä arvostellut aktiivisuutta tai osaamista? :chat:
Kävin ihan lukemassa forumin säännöt ja etiketin kohdan
Kunnioitus & Suvaitsevaisuus


- Hyvän foorumin perusta on kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat.
- Kunnioita toista foorumin jäsentä ja hänen mielipidettään, vaikka olisitkin itse asiasta eri mieltä.

- Hyvän foorumin perusta on kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat.
Ranstakka
Registered user
Viestit: 162
Liittynyt: 02 Elo 2021 15:18
2
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Ranstakka »

Kiitokset valaisevasta keskustelusta ! Ja palosal, hyvä että olet auttanut tunnistuksessa, ei se ketään loukkaa.
Kakkoselle ei ole tuotu kalaa aamun jälkeen. Nyt jo säälittää, kun se istuu yksin odottamassa.
Lukittu