Tartumaa, Viro - Tartumaa, Estonia 2017

juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

Tänään olisi Irmalla nimpparitkin ... olisi hieno paluupäivä. mutta ei ole vielä kertaakaan tullut tähän aikaan Irma, fiksu vanha leidi kun on. odottaa että pesä on laitettu ensin edes jonkinlaiseen kuntoon ennen kuin palaa kotiin. Mutta eikös Irma joku vuosi tullut tästä n. viikko eteenpäin aikaisimmillaan?

...huolestuttaavaa vaan niin kauheesti jo miten tässä käy kun Irma on jo iäkäs tyttönen :what:
marita
Registered user
Viestit: 2866
Liittynyt: 01 Touko 2012 10:45
11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marita »

juuso, Irma tuli viimekeväänä yllättävän aikaisin, ennen urosta eli jooseppia kai ooteltiin.Irma siellä sitten pesällä katseli keloon, et haloo ..sitten tuli ED eli Ivo joka sitten jäi Irman kanssa pesimään!
Maj tuli 1 pesälle viimevuonna 5.4 ja hälläkin uusi nuori Mikk sitten pesinnän aloittivat..poikasiakin , mutta jotain tapahtui ja jäi epäselväksi mitä lopulta!
Saa nähdä näemmekö 1 pesältä pesintää tänä vuonna,toivottavasti näemme!
Tupulle myös :wave:
Avatar
Kulkuri
Registered user
Viestit: 5738
Liittynyt: 16 Heinä 2013 12:40
10

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Ykköspesällä Mikk oli edellisen kauden (2015). Viime vuonna Mati.
marita
Registered user
Viestit: 2866
Liittynyt: 01 Touko 2012 10:45
11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marita »

Kulkuri, no niin olikin Mati ykköspesällä viimevuonna, höh taas minua :)
Tupu
Registered user
Viestit: 1425
Liittynyt: 15 Huhti 2015 20:03
9

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Selailin arkistoa, kun muistiin ei voi luottaa. :) Viime vuonna (2016) Irma tuli kotipesälle 18.04 ja Ivo ilmestyi samoihin aikoihin (19.04) Olisihan ihana yllätys nähdä molempien palaavan. Irman ikä saattaa lähennellä jo kymmentä vuotta. Sen tarkkaa ikää ei tiedetä. Irma on rengastettu 2012 samoin kuin sen ensimmäinen (?) puoliso Ilmar. Kiinnostaisi tietää, onko realistista vielä Irmaa odotella palaavaksi ikä huomioon ottaen?

JK. Korjatkaa, jos olen tulkinnut arkistojen saloja väärin. :oops:
timppa
Registered user
Viestit: 1033
Liittynyt: 06 Elo 2016 12:18
7

Viesti Kirjoittaja timppa »

Kelonvartijat paikalla, pulupariskunta tällä kertaa. :)

Kuva

Ykköspesän striimi loistaa poissaolollaan, toivottavasti sekin saadaan.
juuso
Registered user
Viestit: 3910
Liittynyt: 11 Syys 2012 15:16
11

Viesti Kirjoittaja juuso »

ei näy edes puluja...
ja Main ja Matin pesä pysyy pimeänä. jos se ei tänää tai huomenna aukea alkaa olla toivo mennyttä kyllä sen suhteen. olsikohan tosiaan pesä siinä kunnossa että kunnostustyö on mahdotonta. tarkoitan sitä liinoilla tukemista jo viime kesällä rengastuksen yhteydessä...
Tai sitten kunnostustyö vie enemmän aikaa ... toivottavasti näin ja saamme nähdä uuden suomi--sankarin pesimäpuuhat uusintana. olisi jo kohtalon ivaa että Mati kokisi saman kohtalon kuin Madis, vain yksi onnistunut pesintä...
Eipä tuolla ole koiraat koskaan toista kautta onnistuneesti pesineet...
timppa
Registered user
Viestit: 1033
Liittynyt: 06 Elo 2016 12:18
7

Viesti Kirjoittaja timppa »

Korppipariskunta oli aamusta.

Kuva

Võrumaan kameran tilanne alkaa tosiaan vaikuttaa huolestuttavalta, ei mitään tietoa looduksellakaan.
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

***

Kävin arkistossa ja viime vuonna Irma, U5, saapui 18.4. Joku vierailija havaittiin 16.4.
19.4. saapui ED, joka tunnetaan nimellä Ivo.
Avatar
Kulkuri
Registered user
Viestit: 5738
Liittynyt: 16 Heinä 2013 12:40
10

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Kaikki kalikat ja palikat pesällä edelleen samassa asennossa. Odottavan aika on pitkä :bored:

Jokohan tänä viikonloppuna näimme?
marita
Registered user
Viestit: 2866
Liittynyt: 01 Touko 2012 10:45
11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marita »

Kulkuri :lol: samoja palikota kalikoita käynyt itsekkin laskemassa!!
Onneksi en ole ainoa , onkohan meitä enemmänkin kun me kaksi jotka samaa kurkkailevat "silloin tällöin" heti aamusta alkaen ;)
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Hei marita ja kulkuri ; täällä kyselee yksi taitamaton ! Jostain syystä mulla ei aukea tämän pesän kameralinkki ?! No - mukava lukea toki muiden kommentteja - mutta jos Irma ja joku muu tulee joskus pesimään tänne , olisin mielelläni seurannut pesää minäkin. Aluksi Kalakotkas 2 aukesi mullakin , mutta lieneekö mun koneeni vika , kun en pääse palikoita-kalikoita laskemaan laingan ... :bashcomp:
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
timppa
Registered user
Viestit: 1033
Liittynyt: 06 Elo 2016 12:18
7

Viesti Kirjoittaja timppa »

Minä seurailen VLC:llä tuollaisesta osoitteesta:

rtmp://193.40.133.138/live/kalakotkas2" target="_blank

Mulla taas Seilin streami tökkii aika lailla, en tiedä miksi. Kuva nykii ja välillä tulee vain vanha nauhoitus.

Kas, tuli linkki tuosta osoitteesta, mutta ei se selaimella aukea.
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Sydämelliset kiitokset , timppa! :ornithologist: Kuinka ollakaan - linkki tosiaan aukesi mulla selaimella! Mä laitoin sen äkkiä kirjanmerkkeihin ... Hieno juttu !!! :hanger2:
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
Anneliisa
Registered user
Viestit: 1955
Liittynyt: 19 Kesä 2016 12:16
7

Viesti Kirjoittaja Anneliisa »

Hei arvoisat pesäkummikollegat! :chat: Täällä ilmoittautuu myös yksi kalikoitten ahkera laskija. Onneksi ensi viikko on lomaa, joten toivon, että pian saadaan kalikoihin täydennystä ja uutta järjestystä. :2thumbsup:
Lukittu